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Marlioz, le 31 décembre 2020
Avec ses 10 millions d’utilisateurs actifs français en 2019, cette plateforme est un véritable réservoir à prospects motivés à échanger. According to the B2B Content Marketing 2018: Benchmarks, Budgets, and Trends report from CMI and MarketingProfs, LinkedIn is the most-used social media platform for B2B marketers (at 97%), and also the most effective. If you are a B2B services or consulting business—a law firm, a medical practice, an architect, or any service provider—and LinkedIn is still languishing at a number 3 or 4 in your Social Media priority list, it’s time to go back to the sketching board.. On top of these numbers, LinkedIn has peculiarities that place it way above the other social networks, especially for B2B Marketing. (Image: Content Marketing Institute) This intuitively makes sense. D’après Oktopost, 80 % des leads B2B convertis par les réseaux sociaux viennent de LinkedIn. A preview of what LinkedIn members have to say about Laurent: “ Nous avons collaboré avec M. Laurent Morin de Stratégie B2B pour le rafraichissement de notre site internet. Pensez également à lire l’excellent manuel du marketing de contenu de LinkedIn (en anglais seulement) , qui propose des analyses détaillées, des modèles et des checklists pour vous aider dans votre stratégie de marketing B2B sur LinkedIn.. Soyez préparé. It sure is. It is the leading social media platform for B2B content marketers. LinkedIn strategie Management Consulting Bratislava, 36283835 2,670 followers The First LinkedIn Consulting Agency in Slovakia Use LinkedIn to host in-person events . LinkedIn is one of the biggest important networks for B2B digital content. 5. Lorsque l’on parle de stratégie marketing B2B, on pense automatiquement à LinkedIn, le réseau social professionnel n°1 mondial. Au service des professionnels, LinkedIn est un outil performant pour accéder à de nouvelles opportunités. Il a su faire preuve de grandes qualités relationnelles et il s'est adapté avec dynamisme et sérieux aux nombreuses demandes que ce travail exigeait. People in B2B recognize how valuable it can be to host conferences to get leads and clients – but many don’t consider the value of hosting smaller events. One of the best examples of employee empowerment as a B2B marketing strategy was the video campaign the live chat company Drift ran on LinkedIn in 2018—a campaign that was planned only five days before it was launched, yet generated 3 million views and resulted in the highest single-day traffic in the company’s history. (Isn’t that a promising stat for a B2B company looking to generate leads? 80% of B2B social media leads come from LinkedIn. Vous le savez, avec plus de 722 millions de membres dans le monde, LinkedIn demeure un réseau social incontournable (Source LinkedIn). Here are a few more statistics that can show you how effective Pour les entreprises et les entrepreneurs, ce média doit intégrer votre stratégie de Marketing Digital. LinkedIn is known as one of the most fast-growing social media networks and a powerful platform for B2B marketing.It effectively builds a solidly professional network that every business is seeking and already becomes an inevitable part of digital marketing. Hosting in-person events is a strategy I really recommend, especially if you’re in B2B. Here’s one more: The platform has active monthly users of over 300 million; it is mainly for professional engagement. B2B Marketing Solutions on LinkedIn.
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